Teksten til julesangen Der lå en lille pebernød kan du finde her.
Der lå en lille pebernød
Der lå en lille pebernød
på kagekassens bund
Den trillede og trillede
fordi den var så rund
Men pludselig sprang låget op
og pebernødden med
den trillede og trillede
Den trilledeafsted
Den trillede til Langeland
den trillede til Skåne
den trillede til stjernerne
og til den gamle måne
Den trillede til himlens port
men ak, der blev den væk
Nu ligger den og triller i
Sankt Peters mavesæk
Du kan se andre julesange her.
Hvad er melodien til denne sang? Mvh Maria
Hvis i ikke kender melodien, må I finde den på Spotify eller YouSee med Popsi og Krelle, Kaya Brüel, eller jo, den første version jeg hørte i livet var med Danske Børnesange-kanalen på YT.